REGIONY | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování |
Rozhodnutí v pondělí oznámil starosta Jan Jarolím (ANO). Zóna Zboží má téměř 12 hektarů a radnice se snaží prodat pozemky v ní přes deset let.
Jednání o prodeji zóny před časem rozhýbala právě společnost Karsit, která o pozemky v zóně projevila zájem pro výstavbu své nové továrny pro lisování autodílů. Radnice v reakci na to 20. dubna schválila záměr prodeje celé zóny. Nabídky městu v době vyvěšení záměru na úřední desce podaly Karsit a Inzat. Později ji doručila i největší česká textilka Juta.
Městská rada po posouzení nabídek minulý týden rozhodla, že město bude pracovat na smlouvě o smlouvě budoucí pro prodej pozemků se společností Karsit. „Nabídka Karsitu na rozdíl od dalších dvou zájemců obsahovala podrobný rozbor podnikatelského záměru s přínosy pro město a řešila všechny aspekty," uvedl Jarolím. Zastupitelstvo by se prodejem mohlo zabývat v červnu.
S firmou Inzat, která působí v oboru prodeje automobilů a železářského a elektro zboží, a s textilkou Juta by měl starosta jednat o alternativní nabídce ploch. „Nechceme přijít o žádného investora," řekl starosta. Například u Inzatu, který měl zájem o zhruba hektar pozemků, radnice nevylučuje, že by mohl svůj záměr realizovat v dosud prázdné zóně Sylvárov. Juta měla podle starosty představu, že by do zóny Zboží přestěhovala závod 03, který leží u Labe nedaleko městského centra a v roce 2000 ho vážně poškodila povodeň.
Případná továrna Karsitu by podle dřívějšího Jarolímova vyjádření mohla nabídnout asi 300 pracovních míst, investice by mohla činit přes tři miliardy korun. Karsit má podle starosty zájem o celou zónu.
Loni v prosinci Karsit v Jaroměři v rámci rozšiřování výroby otevřel novou lisovnu, v níž zaměstnal 135 lidí. Karsit Group, jejímž majitelem je průmyslník František Řípa, čeká letos tržby přes tři miliardy korun. Automobilová divize má záměr dostat se s tržbami asi na 2,6 miliardy korun. Při prosincovém otevření lisovny podnik záměr stavby nové továrny potvrdil a uvedl, že do tří čtyř let by díky dalšímu rozšíření výroby měla automobilová divize dosáhnout výkonu na úrovni pěti miliard korun.
Hlavním odběratelem Karsitu je koncern Volkswagen. Například pro Škodu Auto v Jaroměři vyrábějí díly karoserií, jako jsou dveře, blatníky či kapoty.
Zdroj: krkonossky.denik.cz
Vaše komentáře |