REGIONY | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování |
Já tady mám dva zástupce firmy Karsit, která se chystá postavit tady ve Dvoře Králové továrnu. Prosím upřesněte nám, co byste měli vyrábět tady ve Dvoře Králové?
Tak naším hlavním sortimentem budou z části náhradní díly, kde jsme dneska velkými partnery pro Škoda auto a máme podporu pro další koncernovou značku. Předpokládáme, že se můžeme rozšířit i do oblasti hliníkových náhradních dílů - nebudu specifikovat blíž - pro novou koncernovou značku. A samozřejmě se soustředíme i na sériovou výrobu pro automobilový průmysl, chceme vyrábět lisované a svařované díly, které se potom dále zpracovávají ve svařovnách přímo u výrobců, to znamená části podlah a dalších částí do karoserií.
Takže to znamená, že budete zaměstnávat jenom dělníky bez kvalifikace, nebo jaká by měla být struktura lidí, kteří zde budou pracovat?
To rozhodně neplatí v žádném případě, protože ta technika, kterou dneska připravujeme, je na úrovni, která odpovídá ani ne evropské, ale spíš světové špičce. To znamená, že chceme být na vysoké úrovni automobilového průmyslu a naše technika bude vyžadovat vysoce kvalifikované síly. Doufáme, že těch méně kvalifikovaných bude významně menší část z celkového počtu zaměstnanců.
A kolik tedy bude celkem zaměstnanců?
Počítáme zhruba 318 zaměstnanců v první etapě.
Na vaší prezentaci na zastupitelstvu mne zaujaly i termíny. Já jsem si vždy říkal, továrna je něco, co bude, co možná bude, a kdoví jestli vůbec bude, ale vy jste mluvili v řádech měsíců. Jaké jsou vaše optimistické představy o tom, kdy se projekt zrealizuje?
Ta naše optimistická varianta je zahájení výstavby již v první polovině příštího roku (rok 2017 - pozn. redakce). Termíny, které máme u našich zákazníků, jsou směřovány tak, abychom v závěru roku 2018 už byli připraveni a už i vyráběli. Než vyjede první auto, tak technologie u dodavatelů (tedy u nás) musí být připraveny 6 měsíců ve 100% stavu k dodávkám. Jestliže nové auto má vyjet v roce 2019, tak v roce 2018 musí být technologie už připraveny k výrobě.
Tak to je první etapa - termín je parádní. V prezentaci ale zazněla i další etapa. Jak to vypadá případně dál, pokud se toto podaří?
Samozřejmě musíme nejdříve naplnit kapacity v tomto stavu na ploše asi 24 000m2 a předpokládáme, že zhruba do 5 letech od spuštění výroby se bude uvažovat o dalším rozšíření výroby. Samozřejmě to záleží i na tom, jak se bude vyvíjet automobilový trh, který je dneska naším hlavním. Takže v horizontu dalších sedmi až osmi let by se dalo uvažovat o dalším rozšíření.
Na zastupitelstvu zaznělo i to, že byste byli schopni pomoci městu se zajištěním dotačních prostředků na obchvat. Tedy využít vazbu na velkou továrnu, která je velkým dodavatelem koncernu Škoda. Jak konkrétněji by to bylo?
Jestliže kraj podporuje výstavbu průmyslové zóny v Kvasinách, tak předpokládáme, že stávající garnitura politiků, kteří jsou ve vedení, určitě budou podporovat i průmyslové zóny další. A ten rozvoj je v celém kraji - a přeci ta odpovědnost krajských zastupitelů je za celou oblast a ne jen za jednu část, jednu lokalitu. Takže si myslíme, že když budou projekty připraveny a budou k dispozici zdroje, tak určitě to je ta nejlepší příprava a největší důvod k tomu, celý projekt realizovat.
Děkuji za rozhovor
Jan Holan
www.kralovedvorsko.cz
Vaše komentáře |