REGIONY | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování |
Bude ve Dvoře Králové dříve nebo později lakovna?
V automobilovém průmyslu se věci mění velmi rychle a vyloučit různé scénáře
vývoje prakticky nelze. Naším záměrem je zónu ve Dvoře Králové obsadit
nejmodernějšími technologiemi splňujícími požadavky 4.0 průmyslové revoluce. V
plánovaném, předkládaném a posuzovaném projektu ale lakovna není. Nelze však
vyloučit, že tomu v budoucnu bude jinak. Pak ale nastoupí nové projekty, nová
posuzování. Stavba takového rozsahu spadá pod zákonné požadavky a ty nelze
obejít. Nekorektní jednání je Karsitu pouze podsouváno.
V námitkách se objevuje názor, že lisovna
bez lakovny nedává smysl, že tam prostě lakovna musí být.
Rozhodně nemusí. V lisovně se bude vyrábět celá řada dílů, která se ani
nelakují, nebo až v pozdějším procesu výroby. Zároveň se v tuto chvíli pracuje
na zásadní modernizaci lakovny v sousední Jaroměři, kde se bude lakovat vše, co
lakování bude potřebovat. Náklady na tuto modernizaci jsou více jak 24 milionů
korun. Nová lakovna by stála přibližně 200 milionů. Proto v tuto chvíli
jdeme cestou optimalizace a zefektivnění v Jaroměři.
Jak se vůbec dojem, že Karsit bez
lakovny není možný, dostal na veřejnost?
Na veřejnost se dostává mnoho zaručených zpráv, které nejsou pravdivé.
Vzniklo to celkem jednoduše. Před časem (2016) vznikla ještě v režii města
studie, která počítala i s lakovnou. Defakto se prostřednictvím studie hledaly
možnosti a limity území. Plánovalo se to na jednu konkrétní zakázku od
koncernu. Ta zakázka se ale musí už příští rok vyrábět! Takže když jsme viděli,
že je velké riziko, že se to nepodaří postavit ve Dvoře Králové, tak jsme ihned
začali upravovat i výrobu v Jaroměři. My si nemůžeme dovolit tu zakázku
nevyrobit. Z projektu tak lakovna mohla zmizet a ve 4. hale bude sklad, který
je také potřeba.
Takže továrna ve Dvoře Králové už není
určena pro zakázku, díky které se o tom vůbec začalo uvažovat?
Ano lze to tak říci – primárně nebude určena pro tuto zakázku, ale pokud se továrna
podaří včas dostavět, tak se i v ní budou zcela jistě některé díly pro
tuto zakázku lisovat. Karsit má nyní i díky výše uvedenému kontraktu práce
spoustu a zakázek na podobnou výrobu velké množství, a továrnu tak jako tak
potřebujeme.
Takže
nyní už ale nepodléháte takovému tlaku na čas, nepotřebujete mít postaveno v průběhu
příštího roku?
Potřebujeme! Protože velký kontrakt zase zablokuje továrnu v Jaroměři a my máme
zakázek hodně. Rozhodně továrnu potřebujeme postavit pro náš další rozvoj a
v automobilovém průmyslu se jinak než pod tlakem snad ani nepracuje.
Nelze
se nezeptat, jak jste tedy naložili s námitkou spolku pana Nývlta?
Rozhodli jsme se do sporu spolku zastoupeného JUDr. Nývltem a Kraje
nevstupovat. (psali jsme zde) Kraj rozhodl, že Karsit udělal vše dle zákonných požadavků. Při
rozhodování Kraje spolek za ochranu Kocléřova nevstupoval do jednání. Napadl až
vlastní rozhodnutí Kraje a to pouze několik dní před nabitím právní moci tohoto
rozhodnutí. Nechceme ustupovat podobným lidem. Kraj nyní námitku předá
Ministerstvu životního prostředí a to musí rozhodnout, zda je námitka
oprávněná, či nikoliv.
Pan Nývlt je ale dle slov pana starosty rozhodnutý, že v případě zamítnutí jeho námitky, se obrátí na soud.
To je jeho právo. Na rozhodnutí pana Řípy zde postavit továrnu to ale nebude mít vliv. Maximálně se továrna postaví později což pro nás není příznivé. Pan Řípa je ale rozhodnut projekt dotáhnout do konce a továrnu vybudovat, protože ví, že pro ni zakázky mít bude.
Chtěl byste k tomu ještě něco dodat?
Rád budu Vaše čtenáře i nadále informovat o aktuální situaci a našich
aktuálních záměrech. Toto jsem samozřejmě nabídl i všem zastupitelům i
dalším občanům našeho města. I přes tuto nabídku někteří zastupitelé rádi věc
zveličují, podsouvají různé hypotézy a hledají nějakého zakopaného psa. Našim
cílem je však vyrábět autodíly a své psy mít doma a chodit s nimi po práci
na procházky.
Vaše komentáře |