REGIONY | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování |
Karsit zatím získal čtyři pravomocná stavební povolení na připojení plynu, vody a kanalizace, elektřiny a na oplocení. Krajský úřad zamítl na podzim odvolání Juty proti povolení na příjezdovou cestu. Juta však napadla i již běžící stavební řízení na hrubé terénní úpravy, a Karsit tak byl nucen změnit strategii. Rozhodl se pro jeho zrušení a sloučení se stavebním řízením na stavbu vlastní tovární haly.
Na sloučené řízení nyní přišlo více než 20 námitek, které mají jednotnou podobu a zřejmě tedy i autora - každá s 8 body se liší jen podpisy. Až na jednu výjimku, která se týká poukázání na systémové podjatosti vedení města a městského úřadu. Právě tato námitka patří mezi nejvážnější. Jak nám sdělil ředitel Karsit Automotive Jan Kříž, čeká se ve věci na pravomocné rozhodnutí nadřízeného orgánu, tedy krajského úřadu, který má za úkol jednat bezdokladně. V tomto případě počítá Jan Kříž opět se zdržením minimálně o 4 týdny.
Bagry se poprvé zaryly do půdy v průmyslové zóně Zboží ve Dvoře Králové na jaře tohoto roku. Bohužel samotná výstavba robotizované lisovny pro autodíly, která má zaměstnat 350 lidí, se neustále odsouvá. Pro investora to samozřejmě znamená navýšení původních nákladů na výstavbu, které dle plánů činí 2 mld. Kč. Náklady na zdržení výstavby se nyní pohybují v řádu stovek miliónů (cca 270 mil. Kč) a každým dnem rostou. Přesto Jan Řípa věří ve výstavbu listovny a nevzdává se.
Video o zahájení výstavby továrny z března 2018
Nyní se ve Zboží pracuje pouzena výstavbě inženýrských sítích a příjezdové cesty.
Objednané stroje umístil v náhradních prostorách Karsitu v Jaroměři. Lisovna ve Zboží má dodávat německému koncernu VW například klíčový díl pro elektromobily, které se mají expedovat již příští rok.
Kateřina Sekyrková
Zdroj: ČT, www.mudk.cz, ZvicinaTv.cz
Vaše komentáře |