REGIONY | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování |
V úterý 11. dubna 2017 proběhly ve škole Scio testy pro ty žáky, kteří tuto školu nenavštěvovali na 1. stupni, a pro které je matematická třída ideálním pokračováním ve vzdělání. Všichni současní žáci této školy absolvovali Scio testy průběžně během dubna, a to z češtiny, matematiky, obecných studijních předpokladů a angličtiny. Výsledky jsou pro vedení školy nejen důležité pro případný přestup do matematické školy, ale také jako zpětná vazbou.
Matematická třída byla na základní škole Schulzovy sady zavedena v první polovině 80. let minulého století. Jejím cílem bylo a je i v dnešní době soustředění talentovaných dětí z regionu do jedné třídy na druhém stupni. V letošním roce usiluje o zařazení 39 žáků z šesti škol.
Zbývající tři třídy v 6. ročníku budou v této škole od září přírodovědnými - běžnými třídami vzhledem k podpoře výuky právě přírodovědných předmětů. Podporu dostaly také praktické činnosti, aby děti měly šanci zkusit si i ve škole ruční práce a třeba i tak získat motivaci věnovat se dále řemeslnému oboru.
Ještě loni si žáci mohli vybrat i třídu cestovního ruchu, ale vzhledem k zavedení povinné výuky druhého cizího jazyka a potřebě podpořit výuku matematiky tento typ třídy pro příští školní rok nabídnut nebyl.
Maximální naplněnost třídy je 30 žáků. Žáci budou do třídy zařazeni podle bodového zisku odpovídajícímu výsledkům následujících kritérií:
• Výsledek testu SCIO z matematiky (M): 45 bodů
• Výsledek testu SCIO z obecných studijních předpokladů (OSP): 45 bodů
• Prospěch v 1. pololetí 5. ročníku z matematiky (M) a přírodovědy (Přv): 40 bodů
Jméno učitele matematické třídy pro příští školní rok ještě není známo. Jak nám potvrdil ředitel školy Ivan Jugl, není samozřejmé, že třídní učitelé 9. tříd se stanou třídními učiteli nových šesťáků. „Respektujeme, pokud si učitel přeje od třídnictví rok oddychnout. Je to náročná práce, která není v současné době adekvátně finančně ohodnocena,” vysvětluje Ivan Jugl.
Na začátku února bylo ve škole uskutečněno dotazníkové šetření mezi rodiči dětí na prvním stupni, ve kterém se jedna otázka týkala také matematické třídy. Jak nám Ivan Jugl prozradil, z dotazníků byl zřejmý protichůdný názor, kdy si rodiče si přejí podporu nadání formou rozšířeného vyučování, ale na druhé straně zachování třídních kolektivů. Některé z výsledků dotazníkového šetření byly zveřejněny na webu školy.
Další možností, kde mohou děti z Královédvorska z prvního stupně základní školy pokračovat ve svém vzdělávání, je osmileté gymnázium v Trutnově a v Jaroměři, kde se konají přijímací zkoušky tento týden, a to 18. a 20. dubna. Počet přihlášených dětí na nejbližší osmiletá gymnázia letos minimálně dvojnásobně převyšuje kapacitu každé školy. Vysvětlení je však prosté: u přijímacích testů Cermat jsou v případě jejich absolvování na dvou různých školách rozhodující pro přijetí vždy lepší výsledky. Pokud se tedy žákovi nepodaří čeština v Trutnově, ale v Jaroměři, tak pro přijetí do do jakékoliv z těchto škol budou rozhodující výsledky z češtiny v Jaroměři.
Na královédvorské gymnázium mohou děti přestoupit až od 7. třídy (šestileté gymnázium).
Další možností pro nadané děti je setrvat na stávající základní škole, kde s nadanými dětmi umí pracovat. Spádovost dětí z obcí, kde je pouze malotřídní škola, je dána smlouvou mezi obcemi a konkrétní školou.
Kateřina Sekyrková
Vaše komentáře |