Vyhledej
Zvičina > Doprava > aktuálně

Úsek D11 Jaroměř - Smiřice již zná zhotovitele. Čeká se na povolení a archeology

Redakce / 8.01.2018, KRÁLOVÉHRADECKÝ KRAJ
Ve výběrovém řízení na výstavbu úseku dálnice Smiřice - Jaroměř zvítězilo sdružení firem vedené společností PORR, které nabídlo částku 1 497 742 031,89 Kč se zárukou 120 měsíců. Dle tiskového mluvčí Jana Studeckého nelze v tuto chvíli stanovit zahájení stavby, neboť v současné době běží lhůta na odvolání proti stavebnímu povolení.

Ředitelství silnic a dálnic ohodnotilo původně zakázku D11 v úseku Smiřice - Jaroměř na 2,413 mld. Kč (bez DPH). ŘSD by tak mělo oproti svým původním výpočtům ušetřit téměř 1 mld. Kč. Nejvýhodnější nabídku posoudila a doporučila hodnotící komise, kterou jmenovala vláda ČR. Poslední úsek před Jaroměří je dlouhý 7,39 km s plochou vozovek 166 000 m2 a 97 staveními objekty.
Další dvě nejníže podané nabídky v pořadí patřily sdružení společností Metrostav + Eurovia + Swietelsky (1 528 230 420,15 Kč) a sdružení společností Hochtieff, a.s., a M-silnice, a.s. (1 573 999 604 Kč).

Také úsek D11 Hradec Králové - Smiřice se dostal hluboko pod původní cenu - ze 4 mld. Kč na 2,593 mld Kč. Tam se však začátek stavby zpozdí kvůli rozkladu proti stavebnímu povolení spolku Děti země.
Úsek Praha - Hradec Králové byl po 39 letech dokončen letos v létě. Další úsek z Hradce Králové do Jaroměře měří 22,5 kilometru a s jeho výstavbou se mělo postupně začít již na podzim roku 2017.

Výstavbu úseku D11 Smiřice - Jaroměř nezpozdila čekání na odvolání proti stavebnímu povolení, ale historický význam dotčeného území. V březnu loňského roku se na úsek kolem Smiřic vrhli archeologové, jejichž nutné archeologické práce se odhadovaly časově až na 15 měsíců. Dálnice totiž vede podél Labe, což je archeologicky velmi bohaté území. Jednalo se o jednu z nejnáročnějších zakázek na tyto práce, jakou ŘSD zadalo. Její výše byla vyčíslena na 432 mil. Kč a dle aktuálních informací tiskového mluvčího ŘSD probíhá záchranný archeologický průzkum na D11 v úseku 1107 bez zimní přestávky. Jeho ukončení vzhledem k dosavadnímu průběhu prací je předpokládáno ke konci března 2018.

Téma výstavby dalšího úseku D11 - až k hranicím s Polskem - se probíralo s kandidáty do Senátu ve středu 3. ledna 2018 v Debatě pod obry.
Vizualizace ŘSD dalšíhí plánovaního úseku Jaroměř - Trutnov můžete zhlédnout zde:

Kateřina Sekyrková
Zdroj: ŘSD

Související články
Kocbeře dál touží po odklonu dálnice. Nevzdávají se a bojují
VIDEO:Archeologové našli na trase budoucí dálnice D11 pozůstatky pravěkých sídlišť
O vyjmutí vybraných úseků dálnic ze systému zpoplatnění usiluje společně Královéhradecký kraj a město Hradec Králové
Ministr Ťok chce otevřít další úsek D11 o délce 23 km do 3 let, zamítl rozklad pana Kučery
Vláda přijela v pondělí do Jaroměře. Kromě D11 a D35 se řešil i Josefov
V úterý 15. května 2018 byla zahájena výstavba dálnice D11 v úseku Smiřice–Jaroměř
Stavba D11 v úseku Hradec Králové - Smiřice v ohrožení. Nebyla dosud zahájena
Vaše komentáře
Úmyslné zdržení?, 28.03.2018 09:43, Reagovat
Myslím, že se naprosto oprávněně domnívám, že to zdržování Dětmi země je úmyslné, ale ne aktivisty, ale archeology a možná i Ministerstvem dopravy. Že si to u Dětí země objednali. Stále ještě probíhají archeologické práce tam, kde už měly být hotové loni na podzim. A ministr Ťok je asi taky velký vykuk.
Sliby chybyBureš, 9.01.2018 21:23, Reagovat
ANO, to umí slibovat hodně dobře, tak si pamatujte termín 2027 dálnice do Polska, o kterém u nás Bureš mluvil! S jejich tempem práce v té době bude sotva do Jaroměře a můžeme být rádi.
Re: Sliby chybyervin, 10.01.2018 12:18, Reagovat
Obdivuji Tě že víš co bude za 9 let.....
termínAnděl, 9.01.2018 16:28, Reagovat
Tak teď jen, aby sázkové kanceláře vypsaly dobrou sazku na termin dokončení. Třeba se najde druhá "Havránková". Vzpomenete ještě slib, kdy do Hradce se mělo jezdit v roce 2000 ?

Přečteno 3361x