Vyhledej
Zvičina > Názory/fotky/videa > Kateřina Sekyrková

Nedodržení termínů - nemoc stavebních prací ve Dvoře Králové. Aneb máme se bát dalších rekonstrukcí?

Redakce / 2.09.2016, Dvůr Králové nad Labem
V srpnových NKR jsem se dočetla, že RWE ušetří náklady za pokládku nového asflatového povrchu v ulici Puchmajerova tím, že ji položí ve stejnou dobu jako v Klicperově ulici. Pokládka tak bude mít dvouměsíční zpoždění oproti původnímu plánu, navíc ulice je ve stavu, kdy se nedá projet, ale autem spíše projít. Kdo zde skutečně ušetřil a kdo nese náklady?

Náklady nesou jednoznačně občané, kteří zde bydlí. A nové chodníky jsou skutečně slabá náplast - ty měly být v tomto případě samozřejmostí a ne propagandisticky vytahovaným bonusem. Protože nechat ulici dva měsíce ve stavu nesjízdném a napsat, že se čeká na finišér, je výsměch lidem, kteří se na ulici denně dívají. 

Na druhé straně města, v obci Zboží, naopak o víkendu stojí nehnutě, bez využití stroj, za který jinde ve městě strašně ušetří. Ano, každý stroj patří někomu jinému a není to otázka lusknutí, aby se všechny potřebné stroje i s řidiči přesunuly z jednoho místa na druhé, ale tenhle paradox je prostě realita a marně v tom hledám nástroje tržního hospodářství. 

Sdílím však velkou bezmocnost s občany Dvora Králové, kteří letos obzvláště trpce snáší všechna zpoždění stavebních prací. Není nejdražší právě stavba, která stojí, stroje, které nepracují, a rozmrzelost občanů, daňových poplatníků, kteří se na pozastavenou stavbu u okna dívají a vlastně ani nemají šanci říct ne, prosím, už tu nic nedělejte? Stejně to neuděláte pořádně, nedoděláte v termínu a za rok tu budete zase, protože na něco zapomenete. Argument, že budeme mít krásnou novou silnici a proto musíme něco vydržet je již obehraný a nefungující. Hranice trpělivosti přetekla a důvěra v jakékoliv termíny jaksi vyprchala.

Rozhodně nejsem typ člověka, který je proti nutným opravám a rekonstrukcím. Jen narážím na fakt, že zde začíná být normální, že stavby nejedou podle plánu. Ať už městské, nebo krajské nebo ve spolupráci všech subjektů. Napište mi jediný stavební projekt za poslední roky, který by zde v rukou města či kraje proběhl dle plánu nebo s takovým zpožděním, které by bylo respektovatelné. Ulice Dukelská (mimochodem opět rozkopaná), Hradecká, most v Nedbalově ulici, ulice Smetanova a 28. října a s tím související chodníky, rekonstrukce střechy Hankova domu..

Existuje zde oprávněná obava, kolik město nakonec může stát uzavřená smlouva s firmou Karsit, kde by se město zavazovalo pod penalizací prodanou průmyslovou zónu do určitého termínu zasíťovat a nivelizovat. 

Co na to zadavatelé a projektanti? Nesou nějakou zodpovědnost za průběh vyprojektovaných staveb? 



Související články
Dva měsíce trvající rekonstrukce povrchu komunikace ze Dvora do Zboží a Choustníkova Hradiště začíná zítra
Dopravní omezení ve Dvoře Králové nad Labem a okolí - léto 2016
Tankodrom v Puchmajerově ulici pokračuje. Stavební práce nejsou hotové, není finišér.
Nové termíny dokončení prací na Benešově nábřeží a Štefánikově ulici
Vaše komentáře
RWEAleš Kapl, 23.12.2016 21:20, Reagovat
Bylo by fér, pokud by RWE část nákladů které ušetřilo zpětně investovalo v našem městě. Chápu, že je nereálné, aby ty peníze jen tak vložili do městské kasy, ale co třeba sponzorský dar ve formě investice do zvelebení nějaké veřejně prospěšné věci ve městě?
Kašlou na lidiobčan, 8.09.2016 10:02, Reagovat
Další doklad toho, jak vedení města vůbec nezáleží na lidech, hlavně že ušetří RWE.
Jinak je to celé nesmysl, v Klicperově asfaltují jen malou část komunikace a v Puchmajerově celou komunikaci. Potřebují tedy úplně jinou techniku.

Přečteno 1025x