Vyhledej
Zvičina > Doprava > aktuálně

Úřad pozastavil kontroverzní tendr na autobusy v Královéhradeckém kraji, obálky zůstanou zavřené

Redakce / 4.04.2016, KRÁLOVÉHRADECKÝ KRAJ
Pouhý den před otevřením obálek s nabídkami na zajištění autobusové dopravy v Královéhradecké kraji na následujících 10 let vydal ÚHOS (Úřad pro ochranu hospodářské soutěže) předběžné opatření - k otevírání nedojde, tendr je opět pozastaven. Rozhodnutí ÚOHS však neobsahuje věcné odůvodnění, takže ani sami úředníci nevědí, co k tomuto předběžnému opatření úřad vedlo.

Problémy kolem tendru za 5,5 miliardy korun se táhnou již od prosince, kdy byl první termín otevření obálek, avšak kraj ho postupně odsunul na další termíny kvůli protestům řidičských odborů. Termín 5. dubna měl být definitivní.

„Tento krok, který přišel těsně před otevřením obálek, nás překvapil. První stanovisko antimonopolního úřadu z konce února letošního roku říkalo, že náš tendr je v pořádku a může pokračovat. Před 14 dny nám zakázali podepsat smlouvu s případným vítězem, ale o zákazu otevřít obálky vůbec nebyla řeč,“ divil se náměstek hejtmana Karel Janeček (ČSSD), který má na starost dopravu.

Řidiči si na zadávací podmínky tendru stěžují již od prosince. Obávají se, že kvůli nim budou i nadále špatně finančně ohodnoceni.

Minulý týden pak přišli s výsledky analýzy, kterou si nechali zpracovat. Její autor našel v dokumentaci řadu chyb a nesmyslů, například předpokládané dojezdové časy, které by z řidičů na některých linkách udělaly sebevrahy.

Už teď jezdíme za cenu porušování předpisů, říká odborář

„Například na lince z Janských Lázní do Trutnova musí jet řidič rychlostí 90 kilometrů v hodině po celou dobu, jinak nestíhá,“ uvedl autor studie Pavel Beneš. Případná zpoždění by odnesli řidiči penalizací, kterou si kraj do zadávacích podmínek zakomponoval.

„Už teď jezdíme za cenu porušování předpisů a dlouhých přesčasů. Předložené návrhy denních oběhů vozidel nesplňují kritéria bezpečnosti práce řidičů. Žádáme proto odstoupení radního pro dopravu Karla Janečka, který jako jediný je v této kauze neviditelným mužem stojícím za touto zakázkou,“ uvedl šéf odborářů Jiří Kuchynka. Janeček však rezignovat odmítl.

Průměrný plat bez příplatků je něco málo přes 12 tisíc. Podle odborů zadávací podmínky jen zakonzervují nynější úroveň odměňování, která se pohybuje mezi 75 až 78 Kč na hodinu, což je mnohdy nižší než v supermarketech, kde zaměstnanci nemají odpovědnost za zdraví a životy dalších lidí.

„Už nyní chybí na trhu pět až šest tisíc řidičů. Takhle však nepřesvědčíme další, aby šli k dopravcům pracovat,“ dodal odborář Kuchynka.

Autor: 

Zdroj: http://hradec.idnes.cz/obalky-s-nabidkami-na-zajisteni-autobusove-dopravy-fx4-/hradec-zpravy.aspx?c=A160404_145134_hradec-zpravy_pos

Související články
Změny jízdních řádů v kraji reflektují požadavky cestujících. Dvoukolejný úsek železnice zrychlí dopravu mezi Hradcem a Pardubicemi
Prohlášení Královéhradeckého kraje k zajištění veřejné autobusové dopravy v KHK
Kraj vyhlásí zakázku na zajištění autobusové dopravy
Hejtman a starostové českých a polských měst podepsali deklaraci o R11
Žluté autobusy Student agency budou od května pod novou značkou RegioJet jezdit i do Dvora Králové nad Labem!
Výluka na železniční trati Hradec Králové-Jaroměř potrvá do 2. srpna, zavádí se i přímé autobusové linky
Královéhradecký kraj našel peníze na obnovu povrchu dalších 31 kilometrů silnic druhých a třetích tříd. I na Královédvorsku.
Vaše komentáře

Přečteno 389x